Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért voltak megbízhatatlanabb...

Miért voltak megbízhatatlanabbak a szocialista autók mind a kortárs nyugati autóktól,mind a kortárs amerikai autóktól, mind a mai autóktól?

Figyelt kérdés
Pedig nagyon egyszerű szerkezetek voltak, karburátoros benzinmotoros, a nagyrészük még csak nem is elektronikus gyújtású,automata váltó ismeretlen volt bennük, mégis mondták az idősebbek, hogy 10ezer kilométert se bírtak úgy ki hogy ne lett volna felnyitva a motorházterejük (nem az olajcseréje, meg égőcserére gondolok),jó esetben 100 ezer kilométernél motorgenerál volt szükséges, egy 7-8 éves autó már öregnek számított. Ehhez képest a kortárs nyugati autókban is a a benzinmotorok hasonlóan egyszerűek voltak, de már megjelentek bennük a szintén egyszerű, adagolós dízelmotorok is, valamint nem volt elterjedve, de sok közülük kapható volt automata váltóval is. Mégis szinte mind(legyen benzines, dieseles,kézi vagy automata váltós), kibírt csak olajcserévek 2-300 ezer kilométert legalább, de a 70-80as évek diesel Merdeceseknek a közel egymillió km sem jelentett gondot. Míg egy mai autó sokkal bonyolultabb minden téren, akár benzin, akár diesel motoros, elterjedt bennük az automata váltó, mégis általában ha rendesen van az olaj benne cserélve,2-300 ezer kilométerig általában nem szükséges nagyjavítás. Mi a magyarázata, hogy ennyire megbízhatatlanok voltak a keleti blokk autói?
2023. nov. 26. 15:28
 1/7 anonim ***** válasza:
Így van, fején találtad a szeget.
2023. nov. 26. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
45%
Almát hasonlítasz a körtével: egy Mercedes kb. 10-15x annyiba került, mint egy Trabant vagy Kispolszki. A nyugati népautók (Citroen Kacsa, Volkswagen Bogár, Mini) ugyanúgy nem bírták sokkal tovább, mint a keleti szoci autók - s éppen ezért ezekből nem is nagyon jött hozzánk használt importra a rendszerváltás után a'90-es években, mert akkorra már műszakilag széthullottak - pedig ezekből sokszor annyit adtak el mint Merciből.
2023. nov. 26. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
82%
A szocialista országokban egyszerűen nem tudtak olyan minőségű anyagokat előállítani mint a nyugati vagy a japán autógyárak. Ennyi.
2023. nov. 26. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Nem csak az anyaggal volt baj, hanem a tudással is.
2023. nov. 26. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Aki írja, hogy anyaggal/tudással volt a baj, szerintük miért? Komolyan érdekel.


Nekem eddig az volt a fejemben, hogy az összeszereléssel volt a probléma.


Anyag részről azt el tudom képzelni, hogy mivel mindenhol hiánygazdaság volt, így a kellő alapanyagokra is kihatott ez.

2023. nov. 26. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
De engem az is érdekel, hogy a többiek miért voltak jobbak! A japán, amerikai és német sportautókat miért ismerik el a világ minden táján?
2023. nov. 26. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

"Aki írja, hogy anyaggal/tudással volt a baj, szerintük miért?"

A miértet nem tudom, nem láttam rá a gyártásra, de az tény, hogy képtelenek voltak olyan minőségű acél, gumi, műanyag és egyéb anyagok előállítására, amit a nyugati autógyárak simán hoztak. Olcsó volt az alkatrész és viszonylag elérhető volt minden, de állandóan cserélgetni kellett őket.

2023. nov. 27. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!