Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Városokban miért az elektromos...

Városokban miért az elektromos buszokat akarják erőltetni mint hogy inkább a meglévő trolibusz hálózatot és parkot fejlesztenék?

Figyelt kérdés

Trolibusz olcsóbb, mint egy ebusz.

Az ebuszoknak töltők kellenek a trolinak meg felsővezeték. Én úgy gondolnám hogy a trolibusz gazdaságosabb megoldás, sőt talán környezet barátabb is mert kevesebb aksival is beéri.



dec. 16. 06:45
 1/5 anonim ***** válasza:
88%
A troli sem olcsóbb. Ott meg a vezetékhálózatot kell kiépíteni amit folyamat táplálni kell nem kevés elektromos árammal. Az elektromos busz és a troli fenntartása nagyjából egyenlő, viszont az elektromos busz közlekedése legalább nem pályához kötött.
dec. 16. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
5%
Mert a troli a múlt, az elektromos busz meg a jövő.
dec. 16. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
87%
Valóban logikus lenne felsővezeték hálózatot építeni legalább részben. A modern trolik is tudnak vezeték nélkül menni egy kicsit, nagyobb akksival a távoli területek lefedése is megoldható és a töltés se probléma. Azzal ugyanis gond lesz a villanybuszoknál. Ha csak a nappali járatokat nézzük még talán oké, ha képes 4 óra üzemszünet alatt teletölteni az akksit, de akkor meg kellene szüntetni az éjszakai járatokat, mert valamikor tölteni is kell a buszt (bár én amúgyis megszüntetném, mert alig lézeng rajtuk szabályos, az utazási feltételeket maradéktalanul betartó utas, a többi pedig nem számít utasnak, hisz ki kéne zárni őket az utazásból). Szóval ha minden autóbuszt lecserélnek villanybuszra, sokkal több járműre lesz szükség hogy a töltést megoldják. Egy hibrid troli megoldás lehet, bár a meglévő felsővezeték nem elég, mindenképp bővítésre szorul, de nem kell az egész várost bedrótozni.
dec. 16. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
#2 Mégpedig azért, mert te így döntöttél.
dec. 20. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Szerintem a mostani akus önjárásra is képes trolik már kis túlzással lehet hibridnek is nevezni őket. Most is vannak vonalak ahol üzemszerűen járnak trolik felsővezeték nélküli szakaszon is különösebb gond nélkül. Ezek a trolik lényegében olyan villanybuszok amik menet közben folyamatosan töltésre is képesek. A hűtés-fűtés így is úgy is rengeteg energiát emészt fel amit egy troli a felsővezeték miatt könnyebben átvészel mint egy csak aksival menő busz aminek így a hatótáva csökken meredeken. Trolit még nem láttam hogy az olaj kályha miatt fekete füstött okádott volna, ebuszt már igen, gondolom ott nagyon másképp nem tudják a fütést megoldani.
jan. 21. 09:10

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!